Werkwijze  
                 
              In een eerste kennismakingsgesprek vertel ik u de basisprincipes van onze samenwerking en krijgt u een indruk  van wat u kunt verwachten. We onderzoeken globaal het ‘probleem’ waar u mee zit  en we kijken of het tussen ons klikt. Dat laatste is heel belangrijk, want  vertrouwen is de essentiële basis voor een succesvolle samenwerking.   
                 
              Als we besluiten samen het traject in te gaan, spreken we het voorlopige  aantal vervolgbijeenkomsten en het tarief af en leggen dat in een overeenkomst  vast. Ook nemen we de ‘spelregels’ van het proces door. Sommige mensen zijn met  één gesprek al geholpen, maar in de regel zijn zes à tien bijeenkomsten van elk  ongeveer 1,5 uur voldoende om zelfstandig verder te gaan. Als u behoefte heeft  aan meer bijeenkomsten kan dat; u als cliënt staat altijd centraal. Als u meer  gespecialiseerde hulp nodig heeft, dan help ik u met verwijzing naar een op het  betreffende gebied deskundige collega.   
                 
              Naast de gesprekken werk ik onder andere met de volgende  methoden:  
              
              Dossier  
              Het dossier is bedoeld om de kernpunten van de gesprekken te  noteren en de voortgang te evalueren. Ik gebruik het alleen om mij voor te bereiden op ons  volgende gesprek. Na de laatste bijeenkomst wordt uw persoonlijk dossier na uw  schriftelijke verzoek binnen een jaar vernietigd.  
                 
              Geheimhouding  
              Alle gesprekken zijn vertrouwelijk. Alleen na gezamenlijk overleg  en met uw toestemming kan contact worden opgenomen met derden, bij voorbeeld  met uw huisarts. Van de geheimhouding zal alleen worden afgeweken wanneer  wettelijke bepalingen mij daartoe dwingen. 
               
              Klachten  
              Ik ben lid van de Stichting  Counselling in Wageningen en ik sta ingeschreven in de  verwijsbestanden van Gcoach en van het Landelijk Steunpunt Rouw (LSR) in Amersfoort.  Ik ben gehouden aan de door hun opgestelde ethische beroepscodes. De  klachtenregelingen van deze organisaties zijn van toepassing; deze zijn  openbaar en voor een ieder toegankelijk.  
           |